سئو و گوگل

روشهای موثر سئو در گوگل

سئو یعنی به کار بردن روش ها و تکنیکهایی که باعث میشوند امتیاز یک صفحه وب جهت نمایش در نتایج نخست موتورهای جستجو افزایش یابد. به عبارت دیگر لینک صفحه و یا صفحاتی از وب سایت شما در صدر نتایج یک جستجو در ازاء کلمات خاصی ( کلمات کلیدی مرتبط با سایت ، خدمات و یا محصولات ) قرار گیرد .


محتوای منحصر به فرد

جالب توجه است که یک محتوای منحصر به فرد به گوگل می گوید که این صفحه با ارزش است و همین به ارتقای رتبه در گوگل کمک می کند . یک محتوای خوب می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما هدایت کند .

فقط توضیحات سازنده محصول را کپی نکنید و توضیحات خودتان را بنویسید آن وقت ارزش محتوای منحصر به فردتان را در گوگل ببینید .

کلمات کلیدی مناسب

یک راه موثر و کشف شده ؛ جستجوی کلمات کلیدی است . شما باید در توضیحات محصولی که می فروشید از کلمات کلیدی استفاده کنید . می توانید چگونگی جستجوی کاربران اینترنت برای یک کلمه ی کلیدی خاص در هر ماه را دریابید و به طور خاص با ابزارهای رایگان گوگل برای منطقه ی خودتان چک کنید . برای اطلاعات بیشتر و کشف کلید واژه های مناسب کلمه های کاربردی سرچ شده را که کلید آنلاین موفقیت است ، بخوانید .

دسته بندی مطالب

تعدادی کمی از مردم ممکن است یک اسم بخصوصی مثل " تلوزیون 19 اینچ مدل 2x " را جستجو کنند اما بیشتر افراد عبارات کلیدی بزرگی را مثل تلوزیون را جستجو می کنند . برای عبارات کلیدی بزرگ ( تلوزیون ) ، صفحات مجزا ایجاد کنید . این کار به افزایش سئو کمک می کند . همچنین به افزایش تعداد افرادی که محصول شما را جستجو می کنند.

صفحات خود را با کمک یک لنگر (Anchor) متن خوب به هم پیوند دهید .

سایر محصولات و دسته بندی ها را با یک متن به صفحه اصلی محصولات خود لینک کنید . مطمئن باشید که موتورهای جستجو در پیدا کردن و ایندکس کردن سایر صفحات به سایت شما کمک خواهد کرد . لینک ها و لنگرها سئو صفحات را نیز افزایش خواهند داد و به بالا رفتن رنک آنها با کلماتی که شما در لنگر متن استفاده می کنید ، کمک می کنند .

وبلاگهای کوچک برای وب سایتهای حرفه ای و پربازدید !! . شما میتوانید برای هر یک از گروههای محصولات خود وبلاگهای کوچکی ایجاد کرده و لینک سایت خود را در وبلاگها قرار دهید . شاید لینکهای زیادی را با این عنوان دیده باشید : برای خرید محصول X کلیک کنید .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک ها در رسانه های اجتماعی به جستجو گرها کمک می کند . بعلاوه به اشتراک گذاری اجتماعی باعث می شود که محصولات شما توسط افراد بیشتری دیده شود . دکمه های شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر و گوگل پلاس را برای هر محصول و صفحه ی اصلی نصب کنید .

دریافت لینک های باارزش .

زمانی که تصمیم به تغییر رتبه یک صفحه در گوگل میشود ( پیج رنک گوگل ) ، لینک صفحه شما در سایتهای دیگر تاثیر بسیار زیادی در رتبه جدید شما خواهد داشت . لینک دهنده های سایت خود را افزایش دهید و هزینه کنید .

جلوگیری از محتوی تکراری .

بسیاری از سایتها گزینه هایی برای مرتب کردن محصولات نظیر قیمت ، نوع محصول ، کشور تولید کننده ، ابعاد و ... دارند . اگر چه این مطلب برای بازدید کنندگان مفید است اما برای موتورهای جستجو تاثیر معکوس دارد . موتورهای جستجو نظیر گوگل برای محتوی تکراری ارزش چندانی قایل نیستند و صفحات با محتوی تکراری را جزو صفحات کم ارزش طبقه بندی میکنند .

به بازدید کنندگان اجازه نظردهی دهید .

اگر چه این موضوع در نگاه اول چندان ارزشمند به نظر نمیرسد . ولی ارزش این موضوع زمانی نمایان میشود که مدیران سایت نظرات مخاطبان را به سمت کلمات کلیدی هدایت کنند که در این صورت علاوه بر محتوی منحصر به فرد ، چگالی کلمات کلیدی به طرز موثری قابل کنترل خواهد بود .