ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال تعداد انبوهی ایمیل برای مشتریان بالقوه با هدف ارائه خدمات و محصولات ، توضیحات مربوط به کسب و کار ، معرفی توانایی ها و ...


ویژگی ها و شرایط ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینک یکی از انواع بازاریابی اینترنتی است که طرفداران خاص خود را دارد. مهمترین ویژگیهای ایمیل مارکتینگ این است که شما به سراغ مشتریان میروید و محصولات و خدمات مورد نظر خود را معرفی میکنید. یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ صرفه جویی در زمان است ( بازاریابی با یک کلیک ). از دیگر نکات حائز اهمیت در ایمیل مارکتینگ این است که این نوع بازاریابی نباید تبدیل به یک مزاحمت برای دیگران شود . استفاده از روش ایمیل مارکتینگ دارای شرایط خاص خود است و به صرف ارسال ایمیل ، نمیتوان عنوان ایمیل مارکتینگ را بر آن گذاشت . در زیر به برخی از ویژگی های ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال تعداد انبوهی ایمیل برای مشتریان بالقوه با هدف ارائه خدمات و محصولات ، توضیحات مربوط به کسب و کار ، معرفی توانایی ها و ... اشاره شده است

  • زمان بندی خوب و استفاده از سرویسهای مناسب باعث میشود که ایمیل ها به عنوان اسپم شناسایی نشوند. لازم است به این موضوع توجه کنیم که هدف از ارسال ایمیل ، پرتاب یک آگهی در فضای مجازی نیست
  • قرار دادن امکان درخواست برای لغو ارسال ایمیل . بسیاری از افراد علاقه چندانی برای دریافت ایمیل های تبلیغاتی ندارند .
  • استفاده از تاثیر گذارترین جملات و تصاویر برای جذب مشتری . از آنجایی که ارسال ایمیل های مکرر برای دریافت کنندگان ایمیل های تبلیغاتی نوعی مزاحمت محسوب میشود ، تمام تلاش و هوش خود را برای ارسال بهترین محتوی ممکن به کار برید.
  • استفاده از شماره تلفن و آدرس وب سایت در محتوی.
    • با توجه به ارسال تعداد زیاد ایمیل های ارسال شده در ایمیل مارکتینگ ، ممکن است آگهی شما دقیقا آن چیزی باشد که برخی از مشتریان به آن احتیاج داشته باشند و بی درنگ با آگهی دهنده تماس برقرار کنند.
    • ایمیل های محدودیت های خاص خود را دارند و امکان ارسال هر توع محتوی وجود ندارد و در ضمن ایمیل هایی با حجم اطلاعات زیاد معمولا توسط مخاطبان مورد توجه قرار نمیگیرد.
    • برقراری ارتباط از طریق پاسخ به ایمیل موضوعی است که کمتر دیده میشود بجز در مواردی برای درخواست عدم ارسال ایمیل.
  • محتوی صادقانه! حتما تا به حال ایمیل های را با عناوین جذاب مشاهده کرده اید و این در حالیست که محتوی آن چیزی کاملا متفاوت با موضوع است. هرگز اعتبار خود را با چنین ایمیل هایی زیر سوال نبرید.

اگر چه ایمیل مارکتینگ به دلیل استفاده غلط و بعضا سوء استفاده برخی از افراد و شرکتها در چند سال اخیر ، رنگ و بوی سابق را ندارد ولی همچنان روشی نسبتا موثر برای شرکتها ، کارخانه ها و ... برای دستیابی به اهداف بازاریابی است و چنانچه به طرز صحیحی از آن استفاده شود نتیاج مثبتی را به همراه خواهد داشت که میتواند باعث رونق کسب و کار و افزایش درآمد شود .

طراحی ایمیل تبلیغاتی