سئو حرفه ای ، روشها و تکنیک های ساده

بهینه سازی سایت برای گوگل

دلیل اهمیت بهینه سازی یک وب سایت چیست ؟ آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا برخی از وب سایتها موفق و برخی با شکست مواجه میشوند ؟ آیا میدانید میزان فروش محصولات در یک وب سایت و همینطور تعداد بازدید از یک وب سایت رابطه مستقیمی با وضعیت سئوی یک وب سایت دارد ؟ با این یادداشت همراه باشید


سئو حرفه ای، روشها و تکنیک های ساده برای بهبود وضعیت سئو

چنانچه آشنایی کافی با مباحث سئو و بهینه سازی سایت ندارید پیشنهاد میکنیم مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی را مطالعه نمایید. این مقالات و یادداشتها به زبانی ساده و برای افراد مبتدی تا نیمه حرفه ای نگارش شده است و برای شروع بسیار مناسب هستند.

در این مطلب قصد داریم به نکاتی مرتبط با محتوی یک وب سایت بپردازیم چرا که معتقدیم یک وب سایت با محتوی ضعیف شانس چندانی برای موفقیت در رقابت بهینه سازی نخواهد داشت !

1- محتوی جدید ، محتوی مناسب

بسیار مهم است که یک وب سایت به روزرسانی های منظمی داشته باشد . چرا ؟

موتورهای جستجو ( بیشتر منظور گوگل است ) جهت ثبت صفحات جدید یک وب سایت بازدیدهای منظم و گاها پراکنده ای از یک وب سایت به عمل می آورند و چنانچه صفحات جدید به وب سایت اضافه شده باشد آنها را ثبت و در آینده ای نزدیک در نتایج جستجوی و با توجه به محتوی آن ، نمایش خواهند داد. بنابراین برای بهبود وضعیت سئو مهم است که یک وب سایت مطالب جدیدی را به صورت منظم به وب سایت خود اضافه نماید. 

محتوی مناسب چیست ؟

وب سایتهای زیادی وجود دارند که برای جلب توجه و بازدید بیشتر مطالب و در بسیاری از موارد اخبار متنوع و گوناگونی را منتشر میکنند که ارتباطی با موضع اصلی سایت ندارد. بدیهی است که موتورهای جستجو چنین مواردی را به راحتی شناسایی و تشخیص میدهند و با فرض اینکه قادر به تشخیص این موارد نباشند آیا منطقی نیست که بازدید کنندگان سایت شما را به عنوان هرز نویس به خاطر بسپارند !

دقت کنید ! قرار دادن مطالب غیر مرتبط با محتوی و عنوان وب سایت نه تنها موجب بهبود وضعیت سئو ی سایت نخواهد شد بلکه تاثیر مخربی برآن خواهد داشت.

محتوی مناسب به مطالبی اطلاق میشود که

  • در ارتباط با عنوان و موضوع سایت باشد
  • جدید و به روز باشد ( از سایت های دیگر کپی برداری نشده باشد )
  • دارای مفهوم و معنی باشد ( حتما صفحاتی مملو از کلیدواژه ها و لینکهای پی در پی را مشاهده کرده اید )
  • کلیدواژه های اصلی ( و مرتبط با محتوی صفحه ) به طور تقریبا یکنواخت در متن پراکنده شده باشد.
  • لینکهای موجود در متن به صفحات مناسب و متناسب با متن لینک ارجاع شوند.
  • دارای حداقل ها ( کلمات و خطوط )برای یک مقاله، متن و ... باشد.

البته موارد دیگری نیز وجود دارند که به هر چه بهتر شدن محتوی کمک میکنند اما از آنجایی که هدف این یادداشت ارائه راهکارهای نچندان تخصصی و برای عموم علاقمندان است از ذکر آنها خودداری شده است.

2- نقش بک لینک در مقایسه با محتوی قوی

گوگل عاشق محتوی جدید است. همینطور بک لینک ، اما کدامیک مهمتر است ؟

لازم است بدانید که وب سایتهای بسیاری وجود دارند که کار اصلی آنها تولید صفحات جدید با استفاده از کپی برداری مطالب سایر وبسایتها است. بدون تردید ایجاد محتوی جدید و منظم علاوه بر گوگل نظر این وب سایتها را نیز به خود جلب میکند بنابراین زمانی که شما مطالب وب سایت خود را به روز رسانی میکنید عملا بک لینکهایی نیز به وب سایت شما اضافه خواهد شد. پس با یک تیر دو نشان بزنید !

3- بک لینک خوب دارای چه شرایط است

  • از طرف سایتهای فروشنده بک لینک، سایتهای کم ارزش و یا با محتوی غیر اخلاقی نباشد.
  • بک لینک باید با عنوانی متناسب با صفحه مربوطه ارجاع داده شود .

4- حضور در شبکه های اجتماعی

یکی از سیگنال های با ارزش امروزی برای گوگل حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی است. حضور در شبکه های اجتماعی بالاخص گوگل پلاس علاوه بر افزایش بازدید سیگنالهای مناسبی را به گوگل ارسال میکند

5- از دیگران بخواهید که در مورد مطالب شما نظر بدهند

قرار دادن فرمی برای ارسال نظر خوانندگان علاوه بر ایجاد محتوی ، ابزاری مناسب برای افزایش کلیدواژه ها ، قرار دادن لینک های داخلی ، توضیحات فراموش شده و هدایت کاربران به بخشهای دلخواه است .